lördag 28 februari 2009

Children of Bodom, Cannibal Corpse, Diablo - Tyrol Stockholm 27/02/09


Diablo (Fin) VV
Det var ju hyggligt av min bror och hans sambo och fixa gästlista till mig till denna tillställning. Dom hade träffat cannibal corpse dagen innan när turné sällskapet hade en day off nere i göteborg. Jaja det var lite om det. Diablo hade jag aldrig hört innan jag gick till Tyrol. Men publiken verkar ha hört dom lite grann iaf. Dom tillängnar abba låten dancing queen det ny förlovade paret victoria och daniel som tydligen ska gifta sig nästa år. Det var ju lite gulligt men ack så fel på denna metal kväll.





Cannibal Corpse (Us) VVVV
Whooow fy helvete så bra. Cannibal corpse är mäktiga. Jag var lite tveksam och dra och se dom igen efter de att chris barns lämnade gruppen på 90 talet. Men vad jag hade fel. George Fisher har publiken i ett järngrepp. Det röjs jävlar i den nästan hel fulla Tyrolen. Och håret på george är som en visp som rör runt i moshpitten som bildas. Undra hur länge han kan headbanga så där. Och han utmanar publiken om dom kan banga som honom men det finns nog ingen som kan det. Hans mellan snack är brutalt och i ansiktet så rycker det toretts syndrom liknade ryckningar. Till damerna så tillägnar dom låten "Fucked with a knife" som får mardrömmar när dom kommer hem och till the "sluts" får prists of doom. Kvällens fråga är varför inte Cannibal corpse headlinar?




Children of Bodom (Fin) VV
Det är lite tråkigt och alldeles för mycket fuck i mellan snacket. Blir rätt tröttsamt. Keyboardisten hävde öl efter öl samtidigt som han spelade som var ganska underhållande. Som jag skrev förut hur kan dom vara huvudbandet? Det är ju mindre folk framför scenen och mycket mindre röj. Den här kvällen är Cannibal corpse helt klart. Men dom får godkänt ändå.

Inga kommentarer: