fredag 20 februari 2009

Ac/Dc, The Answer - Globen Stockholm 20/02/09


The Answer (Uk) VV
The Answer hade nyss börjat när jag kom till Globen. Deras Black Crows och 60tals inspierande rock tilltalade inte många i Stockholm. Det var halvglest men det kan jag förstå, det kan inte vara lätt och vara förband till ett av världens största rockband. Men jag tycker det svänger lite granna iallafall. När dom andra var ute i baren så var jag och dansade.






AC/DC (Aus) VVV
Man vet var man får när man går och ser Ac/Dc. Det är typ ungefär som när man går och ser Motörhead. Dom kör mestadels av deras hits. Några nya låtar hann de med också. Jag förstår inte dom som säger att dom inte behöver köra deras nya låtar, men det är väl dom dom vill köra inte gammalt och uttjatat.
Det är rätt fräck scen, ett helvetes tåg som kommer upp ur globens golv direkt från the pits of hell. Publiken och jag rockar på.
Man får ge en stor eloge för att Angus och Brian alla fall rör på sig om man tänker på deras ålder. Och Angus broder Malcom stor kvar där jag sisst jag såg honom till vänster om trummsettet hehe. Han och bassisten rör sig inte mycket.
Angus strippar av sig kläderna och visar kallingarna inte som Ozzy som gör en riktig mooning. Och i låten Whole lotta Rosie så bjuder satan på en brud med världens största behag. Som stampar takten till musiken....lite gulligt faktiskt. Till finalen så bjuder dom på Highway to hell (tack för det satan)och For those about to rock (we salute you). En fråga...var det inte lite fjösiga kanonener? Men i det hela tagen var det rätt okej. Så man stod väl inte helt i onödan och frös när man köade till biljetterna då när det nu var...i october, november?
Setlist:
ROCK'N'ROLL TRAIN
HELL AIN'T A BAD PLACE TO BE
BACK IN BLACK
BIG JACK
DIRTY DEEDS DONE DIRT CHEAP
SHOT DOWN IN FLAMES
THUNDERSTRUCK
BLACK ICE
THE JACK
HELLS BELLS
SHOOT TO THRILL
WAR MACHINE
YOU SHOOK ME ALL NIGHT LONG
T.N.T
WHOLE LOTTA ROSIE
LET THERE BE ROCK
HIGHWAY TO HELL
FOR THOSE ABOUT TO ROCK (WE SALUTE YOU)

Inga kommentarer: