söndag 1 mars 2009

Dragonforce, Turisas - Tyrol Stockholm 28/02/09





Turisas (Fin) VVV
Först trodde jag att Kjella (en polare) stod på scen där inne på Tyrol och gapade. Det lät precis som honom, det var lite coolt. Men det var bara Mathias Nygård. Turisas är mycket likt Ensiferium, Finntroll mm lite folk musik metal. Men Turisas kör med fiol och dragspel också. Ja dom får det att funka faktiskt. Det är halv fullt på Tyrolen och inte mycket röj men stämmningen är god ändå. Konsert utbudet är hårt denna kväll i Stockholm. Judas Priest kör på Globen och Dia psalma kör på Nalen. Men jag ångrar inte att jag gick till Tyrol denna afton. Likt blodiga krigare står Turisas på scen och vill att stockholm ska fajtas med dom. Jag vill bara fajtas lite granna med dom.






Dragonforce (Uk) VVV
Det är snabbt, det är tajt. Det är gitarrbattle och figth på sen mellan Herman Li och Sam Totman. När dragspelerskan i Turisas och keyboardisten Fredric Lecclecq kör ett solo tillsammans kan man undra om dom har nånting ihop eller nått. De är ju lite olika musikaliskt sett Dragonforce och Turisas. Så det är lite konstigt att dom har en co headlining tour tillsammans. Jag tycker det är underhållande och man blir ju riktigt glad när man hör Dave Macintosh smatter bakom trummorna. Men för böveln ZP Theart skaffa en längre tröja, det ser ju lite väl bögigt ut. Men bra var det.

Inga kommentarer: